Ganbarimashio, Elise-chan!

Ganbatte Kudasai!


Assalamualaikum wbt,,

Dah lama tak menconteng kat blog ni, baca blog kengkawan, spend masa lama-lama depan laptop menghadap blog. Sebabnya tak sempat nak menulis walaupun idea banyak. Bukan la takde masa free cuma most of my free time spent with family. Almaklum la kerja cuti 1 hari je dalam seminggu. Since I'm officially jobless now on last 2 days, banyak la masa free..weeeeeeee ^^

Sejak buat kerja RTM (rehat, tido, makan) ni, banyak la soalan-soalan macam hujan lebat turun mencurah-curah. 

kenapa quit the job?
eh, sekarang ni susah tau nak dapat keje!
keje je la dulu sementara nak grad. tahan la sket cabaran tu..
tak boring ke kalau duk rumah je?

And bermacam bentuk ayat la yang gedebuk gedebukkk tumbuk aku, haha! Well, we don't know the things kalau bukan kita yang kena/berada kat tempat orang tu. So, watch your mouth peeps sebab bercakap lagi senang dari nak buat.

Walau apa pun ujian, pengalaman dan pengajaran yang aku dapat akan aku guna untuk masa depan especially yang melibatkan bila dapat majikan C*** yang suka ambil kesempatan kat M*****. A lesson for me. Sorry, I didn't mean to sentuh sensitiviti mana-mana pihak, cuma jadikan sebagai peringatan lain kali.

So, for the time being aku nak fokus dulu on biz yang baru aku nak ceburi ni. Cari duit. Dah tak kerja pun takkan duit top up pun nak mintak dengan mak ayah jugak kan? Mula-mula start the biz walaupun cuma kecik sangat-sangatttt, aku dah dapat rasa cabarannya. Susah jugak ye! =D

What ever the path I choose to be in, I just keep praying may Allah ease the way of my journey. Have faith! InsyaaAllah... =D




No comments:

Post a Comment