Tak Suke La ngan Budak Tuh!

Minggu first kat UUM sem ni is awesome.. dah beberapa hari class start tapi baru semalam aku p class,haha. Itu pun 2 class cancel. Almaklum la minggu first. Lecturer pun malas lagi nak start class (bleh ke cmtu?), hihi..

Hoping and praying (ade ke word hoping?hehe..) a good started this sem will continue untill the end of sem. Sebab sem lepas banyak cabaran yang terpaksa aku lalui dengan persekitaran, kengkawan, masalah negara bagai.. macam PM pulak kan?? ekekeke..

Alhamdulillah sem nie aku dah dapat tukar bilik, dapat rumet baru yang 'sekepala' la jugak even dia lagi 'tua' dari aku, hehe.. Persoalan yang kerap ditanya sem ni "Awat hang tukaq bilik weh?" "Hang ada masalah pa sampai nak tukaq bilik?" and bermacam jenis soalan seangkatan la. I don't know how to reply them back. I have my own reason that kalau aku bagitau bakal mengaibkan mereka-mereka yang pernah berkongsi suka duka bersama. So let it be a secret. 

Pagi tadi masa tengah godek-godek fb kawan, I found this on his wall (kwn aku tu laki).

Betul kata Hilal Asyraf, tak semua orang akan suka kita sepanjang masa and tak keterlaluan kalau ada yang memang benci/tak senang dengan kehidupan dan diri kita. Itulah yang jadi pada aku sem lepas. 

Apa yang penting adalah niat kita, perbuatan kita diniatkan dan dipaksikan untuk mendapat keredhaan Allah swt. Pedulikan apa jua kata-kata, cacian, makian, hinaan (dan macam-macam __an lg) yang hanya buat hati kita tidak tenang dan fikiran kita serabut fikirkan benda tu.



Untuk puaskan hati semua orang adalah perkara yang impossible sebab kita semua mempunyai pemikiran, tingkahlaku, background family, didikan yang berbeza. Jadi teruskan apa yang kamu rasakan patut dan betul selagi ia tak menyalahi agama dan undang-undang negara (kot2 la kene masuk penjara).

Last, ni la rumet baru aku..taarrraaa!!

Sorry kak dayah..amik gambar tanpa kebenaran =D

>> One fine day saya bagitau akak ek pasal blog nie (xbagi lg walaupun dia dh mintak nk baca).. and I'm pretty sure you'll find this entry and this 'stolen picture'. SELAMAT PENGANTIN BARU ye kak dayah! =P

No comments:

Post a Comment