Sekeping Gambar

Alhamdulillah hari ini aku masih diberi kesempatan oleh Allah swt untuk menghirup udara di muka bumiNya dan masih diberi peluang untuk bertaubat kepadaNya.

Setelah sekian lama aku 'mengabaikan' blog nie.. Hari nie aku nak bercerita tentang GAMBAR.
Ramai orang suka bila picturenya di snap kan?? Apa lagi yang snap pic sendiri sambil buat muka tah ape-ape gaya. Aku sendiri pun kengkadang datang gak habit 'giler gambo',hehehe...

Kisah benar nie diceritakan oleh adik aku masa raya hari tue.
Oppsss, lupa pulak nak beraya dulu..SELAMAT HARI RAYA n MAAF ZAHIR & BATIN buat semua kengkawan n readers blog nie. Aku pun tak sure dari mana adik aku tu dengar cerita ni tapi katanya ni kisah benar. Jadi kalau dia tipu aku maknanya aku pun tipu korang gak la kan?? haha...

Ada sorang budak perempuan nie yang punya habit macam biasa la bila snap pic then upload kat fb. Wallahua'lam gambar yang di'upload' tu sama ada menutup aurat atau tak tapi kemungkinan besar tak berapa nak menutup aurat la, mungkin.
Hukum alam setiap yang hidup tu pasti akan mati dan takdir Allah swt umur budak perempuan ni diambil dalam usia yang masih muda..innalillahi wa inna ilaihiraji'un, al-Fatihah.
Setelah tak berapa lama kematian budak perempuan nie, si ibu bermimpi melihat anak perempuannya diseksa dalam kubur dan anak perempuannya tadi minta pertolongan dari si ibu untuk DELETE semua gambar-gambarnya yang ada dalam fb. Jadi si ibu menghubungi pakwe arwah budak perempuan ni supaya delete semua gambar dalam fb anaknya atau delete akaun fb. Malang sangat-sangat malang bila si pakwe budak perempuan ni sendiri tak tau password untuk bukak fb makwenya tu, apatah lagi orang lain kan?
Bayangkanlah betapa seksanya azab yang terpaksa ditanggung budak perempuan tadi dari dosa yang berterusan dia dapat setiap kali bukan muhrim tengok gambar-gambarnya yang tak tutup aurat dalam fb tu, nauzubillahi minzalik.

Dan sampai ke saat adik aku bercerita kisah ni akaun fb nye masih lagi aktif dengan gambar-gambar yang ada dalam tu dan si pakwe budak perempuan ni sampai terpaksa post status dalam fb mencari seseorang yang boleh tolong 'hack' akaun fb budak ni untuk delete akaunnya terus.

Buat kengkawan semua, kalau ada gambar-gambar kita yang tak tutup aurat kat dalam fb tue cepat-cepat ler delete sebelum kematian menjemput kita. Lagi senang kalau buang jer semua gambar-gambar yang ada dalam fb tu kan??

Wallau'alam...



2 comments:

  1. wallahualam..my hubby oyt lamo dh tersebar cito nih kt fb p bwu rnie sy tau..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 la..sblum penah gak baca dlm fb. tp stakat baca jela.ni kisah betul2 jadi kt saen adik sy..wallahualam

      Delete